تنوع در تولید برنامه های تلویزیونی مانع ریزش مخاطب می شود
نوشته شده توسط : blpwjob

'محمدتقی فهیم' روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا به پخش مجموعه طنز شبانه از تلویزیون اشاره كرد و افزود: اینكه تلویزیون در كنار پخش مجموعه های تلویزیونی تلخ و درام، ضمن احترام به سلیقه های مختلف با تولید سریال های طنز و كمدی به تنوع رسیده است، نكته مثبتی است كه باید ادامه پیدا كند.

وی گفت: البته تكرار، همیشه و بطور الزام بد نیست، به شرط آنكه سوژه ها پرداخت نو و متفاوتی داشته باشد.

این منتقد سینما وتلویزیون به پخش مجموعه های تلویزیونی طنز از شبكه سه سیما اشاره كرد و درباره آنها گفت: 'نقطه سرخط' ساخته 'سعید آقاخانی' محتوای بالنده ای دارد كه به مشكلات اقتصادی و اجتماعی خانواده متوسط ایرانی می پردازد كه جای توجه دارد.

فهیم ادامه داد: بطور كلی وقتی كارهای كمدی دارای رویكرد اجتماعی باشند و با وجود ظاهر طنز به آسیب شناسی لایه های مختلف اجتماعی بپردازد و شخصیت های پرداخته شده دارای چند وجه باشند، آن اثر مفید و ارزشمند خواهد شد.

وی مجموعه 'نقطه سرخط' را اثری قابل تامل دانست و گفت: البته آقاخانی می توانست با تحقیق و پژوهش بوی‍ژه در فرم كه بر ساختار كلی كار اثر دارد، اثر موفق تری خلق كند. در واقع خلاقیت و پشتوانه تجربی نقش مهمی در زمینه طنز و كمدی ایفا می كند.

فهیم درباره مجموعه تلویزیونی' خانه اجاره ای' نیز گفت: این ساخته 'رامین ناصر نصیر' فاقد داستان مشخص و روشن است و انسجام لازم برای قصه پردازی را ندارد.

به گفته وی، داستانك های این مجموعه تلویزیونی آنطور كه باید و شاید پرداخت نشده اند و شخصیت ها جلوه خاصی ندارند.

این منتقد سینما وتلویزیون خاطرنشان كرد: 'مهران غفوریان' نقش فردی طناز و سطحی را كه تصور می كند بسیار باهوش است، در آورده، اما این شخصیت عمق ندارد. البته پرداختن به موضوعات اجتماعی چون شبكه های ماهواره ای و تبلیغات دروغین آنها، سوژه بسیار جالبی است.

وی افزود: در چنین كارهایی قصه ها باید موقعیت كمدی داشته باشند و مجموعه 'خانه اجاره ای' چنین نشده است.

این نویسنده و منتقد سینما و تلویزیون یادآور شد: مجموعه طنز اگر همذات پنداری مخاطب را برانگیخته نكند، هرگز موفق نخواهد بود و بیننده از مجموعه فاصله خواهد گرفت.

فراهنگ ** 9173 ** 1071





:: برچسب‌ها: حزب , کالیفرنیا ,
:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: